Handelsbetingelser

Handelsbetingelser


Betaling med kort

Overdressed.dk modtager VISA/Dankort, VISA, Mastercard, Visa Electron og JCB. Vi trækker først din betaling, når din ordre afsendes fra vores lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end du har godkendt ved købetOverdressed.dk opkræver ikke gebyrer for betaling med VISA/Dankort - for de øvrige udenlandske kort oplyses gebyret forud for betaling.
Beløbet trækkes først fra din konto idet din ordre er afsendt.

Bankoverførelse

Du kan betale via bankoverførelse og vores bankdata er som følger:

Danske Bank

Registreringsnr: 3138

Kontonr.: 4741659077

Du bedes anføre dit ordrenr. i kommentarfeltet.

Bankoverførsel er ikke dækket under indsigelsesordningen.

Sikkerhed

Det er sikkert at handle hos Overdressed.dk og vi benytter os af Quickpays betalingssystem, der imødekommer alle sikkerhedskrav og er godkendt og certificeret. Al kommunikation mellem Quickpays betalingssystem og kortindehaveren foregår via en krypteret SSL forbindelse. Dette sikrer, at uvedkommende ikke kan se de informationer, der udveksles. Informationer mellem DanDomains betalingssystem og PBS er ligeledes krypteret og beskyttet.

Priser

Priserne er inklusive moms og i danske kroner. Alle priser er dagspriser og der sker dagligt løbende opdatering i webshoppen.

Vi tager forbehold for udsolgte varer samt for lagerbeholdning hos vores leverandører, prisfejl, tryk-og tastefejl på webshoppen, fejl i beskrivelser eller priser som følge af manglende opdatering.

Reklamation

Du har 2 års reklamationsret i henhold til købeloven fra købet blev foretaget ,såfremt din vare indeholder omfattende fejl eller mangler. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug eller ringe vedligeholdelse. Der ydes ikke reklamation på perler, sten, glimmer, palietter eller andre påsatte pyntegenstande på produkterne. Produkter med påsat blonde og i sarte metervarer skal behandles med ekstra omhu og håndvaskes eller i vaskepose og i hht. vaskeanvisning på produktet. For produkter som er overfaldebehandlet for at give et sølv, guld eller andet metallic look gøres opmærksom på, at overfladebehandlingen forsvinder gradvist i forbindelse med vask. Det anbefales derfor at følge vaskeanvisningen nøje og man kan med fordel håndvaske varen. Vend gerne denne på vrangen og lig i vaskepose for at opnå mere skånsom behandling.

Reklamation over fejl og mangler, skal meddeles Overdressed.dk indenfor rimelig tid (14 dage) pr. mail på info@overdressed.dk - vedhæft gerne billeder, kvittering for købet samt beskrivelse af manglen. Herefter vil vi enten udbedre fejlen eller sende pengene retur. Bemærk dog, at der godt kan gå lidt tid før reklamationen godkendes, da denne først skal behandles af vores leverandører som skal have mulighed for at udbedre skaden.

Når reklamationen er godkendt overføres købssummen samt returporte på din bankkonto. Bemærk, at den returporto vi godtgør beløbsmæssigt svarer til den returlabel du køber på Overdressed.dk. Vælger du at benytte en anden fragtudbyder til en anden pris, afholder du selv differencen mellem den købte returfragt og den returfragtpris som er gældende hos Overdressed.dk

Fragtfri levering i hele Danmark

Vi leverer fragtfrit i hele landet til en valgfri GLS pakkeshop eller valgfri firmaadresse ved køb fra 499,-. Ordrer under 499,- koster kun 39,- i fragt til en valgfri GLS pakkeshop eller erhvervsadresse med GLS. Du har dog også mulighed for at få pakken leveret helt hjem til din dør med GLS, det koster ikke ekstra :-)

Delivery outside Denmark

Delivery to Europe is 200,-. Free shipping if order is min.2000,-

Delivery outside Europe is 300,-

Delivery time is app. 3-7 days.

All prices are included VAT.

Leveringstid

Vi tilstræber altid at sende pakken samme dag som ordren er placeret. Herefter overgår leveringsansvaret til vores fragtpartnere, som ligeledes har stort fokus på hurtig levering til vores kunder. Normalvis finder levering således sted 1-3 dage efter bestillingen er modtaget, omend der kan forekomme lidt længere leveringstid i forbindelse med helligdage, udsalg, weekender etc.

Manglende afhentning/nægte modtagelse

Afhentes varen ikke indenfor afhentningsfristen af kunden i den anmodede GLS pakkeshop eller nægtes den at blive taget imod, og varen derfor returneres til Overdressed.dk, fratrækkes et beløb på 125 DKK fra varens salgspris inden beløbet tilbagebetales til kunden. Dette dækker returomkostningen samt de administrative  omkostninger der er i den forbindelse for Overdressed.dk.

GRATIS BYTTE & RETUR

Gratis bytte

Du har 100 dages fuld retur-og bytteret gældende fra den dag du modtager dine varer. Ønsker du at bytte til en anden vare, skal du udfylde retursedlen som er at finde på nederst på siden under Retur & Bytte, Returseddel. Husk at udfylde i kommentarfeltet hvilken vare/str./farve du ønsker istedet. Når varen er modtaget vil vi hurtigst muligt fremsende den i stedet for ønskede vare. Beløbet på den nye vare skal minimum svare til prisen på den returnerede vare.

Du skal selv afholde omkostningen for returfragten til Overdressed.dk, men kan købe billig returfragt med GLS til kun 39,-. Til gengæld sender vi gratis den ombyttede vare til dig til en GLS pakkeshop. Dette kan finde sted 1 gang pr. ordre.

Returvarer

Du har 100 dages fuld returret gældende fra den dag, du modtager dine varer.

Ønsker du pengene retur for dit køb, skal du udfylde retursedlen som er at finde på nederst på siden under Retur & Bytte, Returseddel. Husk at udfylde årsagen til du ønsker at returnere varen i kommentarfeltet. Du afholder selv returomkostningen, men kan købe billig returfragt hos Overdressed.dk til en GLS pakkeshop.

Vi refunderer det fulde beløb for din returvare senest 5 hverdage fra modtagelse til dit betalingskort eller bankkonto.

Varens stand

Når du sender en vare retur, - uagtet om det er for at bytte til en anden vare, størrelse, farve eller du har fortrudt dit køb, er det yderst vigtigt at du returnerer den i sikker forsendelse – enten i den pose vi har sendt varen i (posen har dobbelt lukning, så den nemt kan genbruges), en boblekuvert eller en kasse. Er der tale om sko eller støvler, bedes du komme skoæsken i en pakke, så emballagen ikke bliver beskadiget. Vi forbeholder os ret til at afvise pakker, der er sendt i uforsvarlig indpakning. Dette da varen herved ikke kan sælges videre. Forsvarlig pakning og emballage er således en forudsætning for at opretholde returretten, og er vores kunders garanti for at de bestilte varer er nye og ubrugte.

Det er en forudsætning for retur-og bytteretten, at varen fremsendes med den originale emballage samt i ny og ubrugt stand. Vi forbeholder os således ret til at afvise en vare såfremt der er mærker, lugt af røg, parfume etc. efter brug. Varen bedes medvidere fremsendt med samtlige labels/hangtags/mærker, som da du modtog den.

Bemærk, at sko skal altid skal testes på blødt underlag, for at undgå mærker. Vær opmærksom på, at der kan opstå mærker under sålen såfremt disse afprøves på klinkegulv og lignende, så prøv altid varen med forsigtighed og omhu.

Omkostningen samt ansvaret i forbindelse med returforsendelse er pålagt køber. Vi forbeholder os retten til at afvise en returvare (på købers bekostning) hvis denne vare overskrider 14 dages returret, jf. forbrugeraftaleloven.

Skulle du have behov for mere end 14 dages returret er du altid velkommen til at anmode om dette pr mail på info@overdressed.dk

Voucher/ Gavekort

Når vi laver tiltag hvor man kan købe varer i shoppen, og som belønning modtage et gavekort til shoppen, vil man modtage sit gavekort max 3 arbejdsdage efter købet er foretaget. Såfremt man vælger at returnere en eller de varer som har udløst gavekortet, reduceres beløbet på gavekortet i hht. det returnerede. 

Er der spørgsmål til ovenstående er du meget velkommen til at rette henvendelse på info@overdressed.dk eller tlf. 42 72 18 29